Persedon Noapte – pentru nopti linistite fara insomnii

By | September 6, 2016

persedon noapte

Viaţa în zilele noastre se desfăşoară într-un ritm trepidant. Mulţi oameni se plâng de perturbări ale somnului.

Tulburările de somn sunt una dintre cele mai frecvente probleme cu care se confruntă medicul. Se estimează că o treime dintre adulţi au experimentat o astfel de tulburare ocazional sau în mod constant. Cei mai multi dintre cei care se confrunta cu astfel de probleme apeleaza la Persedon Noapte, care se gaseste pe acest site, si care ajuta la un somn linistit. Insomnia ar putea fi definită ca o tulburare a instalării sau menţinerii somnului; senzaţia de somn insuficient, de somn neodihnitor. Poate reprezenta o problemă temporară sau de durată.

Cauzele care duc la insomnie

Poate fi vorba de o boală, o cauză fizică, cum ar fi virozele,  alteori anxietatea, grijile, depresiile.

Dar şi persoanele sănătoase care duc o viaţă sedentară, care lucrează în spaţii închise, care au activităţi ce le solicită foarte mult intelectual şi care fac puţină mişcare. Stresurile psihice şi emoţionale, pierderea unei persoane dragi, atmosfera tensionată, conflictuală, de acasă sau de la locul de muncă.

Cele mai citite:  Apuretin si alte solutii simple pentru a combate retentia de apa

O altă cauză ar fi apelarea la stimulente de genul: cafea, ceai negru, coca cola. Cofeina care este un stimulent al sistemului nervos central reprezintă una dintre cele mai frecvente cauze ale insomniei.

De ce  medicamentele pentru somn nu rezolva problema insomniilor

În timpul somnului normal organismul trece în mod repetat şi alternativ, prin 2 perioade de somn: Somnul profund şi somnul superficial. Somnul superficial se mai numeşte şi somn paradoxal, deoarece deşi este superficial, deşi în această fază se formează visele şi este tipul de somn cel mai odihnitor deoarece permite descărcarea naturală a presiunilor şi tensiunilor acumulate în timpul zilei. Somnul produs de medicamente deşi produce o stare binevenită de inconştienţă, suprimă această fază de somn superficial sau paradoxal. Şi deşi oamenii dorm buştean nu se simt suficienţi de proaspeţi şi de energici în ziua următoare.

Cele mai citite:  Stresul oxidativ provoaca aparitia unor boli, precum cataracta sau cancer

De ce odihna şi somnul sunt atât de importante

Somnul din timpul nopţii dă organismului răgazul să se refacă. În timpul somnului au loc:

-refacerea rezervelor energetice

-înlăturarea rezidurilor şi toxinelor din organism

-vindecarea rănilor, infecţiilor şi a altor asalturi de acest fel asupra organismului

-refacerea şi întărirea sistemul imunitar şi astfel contribuie la creşterea rezistenţei la îmbolnăvire

Odihna adecvată ajută la prelungirea duratei vieţii

De câte ore de somn avem nevoie

Potrivit unor studii referitoare la deprinderile sănătoase şi la stilul de viaţă sa constatat că persoanele care dorm regulat 7-8 ore de somn pe noapte au un indice de mortalitate mai scăzut decât cei care dorm fie mai puţin de 7 ore fie mai mult de 8 ore pe noapte. Deci echilibrul şi moderaţia sunt cele mai importante.

Cele mai citite:  Durerile menstruale sunt puternice: Este normal?

Cum am putea să dormim mai bine fără a fi nevoiţi să recurgem la somnifere

Ar fi câteva sugestii:

-La cei care lucrează o muncă sedentară o plimbare zilnică sau exerciţiu fizic de cel puţin 30 minute ajută la combaterea depresiei şi a tensiunii nervoase.

-Este bine să adoptăm un program regulat de culcare şi sculare, de servire a meselor şi de practicare a exerciţiului fizic. Organismul funcţionează mai bine în condiţiile respectării principilului regularităţii.

-Servirea ultimei mese să fie la cel puţin 4 ore înainte de culcare. Să-i permitem şi stomacului să se odihnească , acest lucru asigură un somn mai bun.

-O baie călduţă