Micul dejun – un dusman de temut al greutatii tale?

By | November 6, 2015
In jurul nostru se spune adesea ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, fiind principala sursa de energie pe care o avem peste zi. Ceea ce nu stim insa este ca micul dejun poate favoriza cresterea greutatii corporale.
Iata care sunt cele mai frecvente greseli pe care le facem la micul dejun si cum le putem remedia:
1. Bei sucuri naturale
Multi dintre noi credem ca un pahar de suc de fructe este modalitatea ideala de a incepe ziua, insa nu este chiar asa. Sucurile din comert contin o cantitate mare de zahar, ceea ce ne-ar putea face mai mult rau decat bine. Cel mai indicat este sa consumam fructele in stare naturala.
2. Nu-ti faci provizii sanatoase
Daca nu ai timp sa mananci dimineata micul dejun, atunci pregateste-te sa faci fata foamei! Fa-ti provizii de gustari sanatoase, precum fructe, legume sau iaurt.
Cele mai citite:  Articol 42: Sfaturi pentru a avea coafura perfectă la nuntă
3. Consumi produse de patiserie
Produsele de patiserie sunt cu adevarat ispititoare, insa nu sunt deloc recomandate la micul dejun. Covrigii, pateurile sau croissantele sunt delicioase, dar pot provoca o cresterea a nivelului de zahar in sange, urmata de stari de moleseala si foame.
4. Iti indulcesti cafeaua prea mult
Adaugarea in exces de zahar, frisca si alte siropuri sau arome si combinarea acestora pot transforma o banala ceasca de cafea intr-o adevarata bomba calorica. Cel mai indicat este sa savuram cafeaua de dimineata cat mai simplu posibil, cu cat mai putine ingrediente adaugate.
5. Mananci clatite sau vafe dulci
Chiar daca arata ispititor in filmele americane, clatitele si vafele nu sunt preparate potrivite pentru micul dejun. In locul acestora, puteti consuma cereale integrale sau paine integrala, iaurt degresat sau semi-degresat, carne slaba sau oua. In acest fel, senzatia de satietate va tine mai mult timp.
6. Renunti la toate alimentele bogate in calorii
Unele dintre aceste alimente au efecte benefice asupra sanatatii, asa ca nu este recomandat sa le scoti definitiv din dieta ta. De exemplu, o mana de alune, cu toate ca este bogata in calorii, va asigura o portie de fibre si proteine, ceea ce duce la mentinerea senzatiei de satietate pentru mai mult timp.
7. Mananci peste masura
Chiar daca ai pe masa numai alimente cu un continut scazut de calorii, asta nu inseamna ca poti manca oricat doresti. Fiti atenti si la cantitatea alimentelor consumate, pentru a va asigura ca nu depasiti limita calorica din acea zi.
8. Nu te concentrezi asupra mancarii si nu gandesti inainte de a face alegeri
Cu toate ca este tentant sa acceptam dulciurile oferite de colegi atunci cand ajungem la birou dimineata, ganditi-va de doua ori inainte de a face asta. Pana la urma, ce este mai important: gustul unei prajituri sau indeplinirea telurilor voastre?
9. Sari peste micul dejun
Cu toate ca te trezesti cu sentimentul de satietate de la cina din seara anterioara, este recomandat sa iei micul dejun, chiar daca mananci putin. Specialistii spun ca mesele tarzii si satioase modifica activitatea metabolismului si pot chiar sa cauzeze un somn agitat. Cu toate acestea, trebuie sa luati in considerare ca desi senzatia de satietate persista, corpul vostru nu a mai fost hranit inca de dinainte de a merge la culcare, iar saritul peste mese poate incetini metabolismul.
10. Nu bei apa dimineata
Apa nu trebuie sa lipseasca de la nicio masa. Asadar, asigura-te ca ai la indemana cel putin un pahar de apa atunci cand iei micul dejun. Apa iti va hidrata organismul si te va ajuta sa te simti satul.