Domeniul HoReCa: Cum sa iti incanti turistii, astfel incat sa te recomande

By | February 17, 2017

S-a scris o pleiada de articole despre acest subiect, insa toate au vizat clisee de business care tratau clientii ca pe numere si tarifele ca pe surse de profit. Ei bine, articolul acesta invita la o alta abordare, una mult mai umana, una care sa ofere respect celor cazati precum si tie, cel care dispui de facilitatile locative pentru a ii caza.

Orientarea catre client. Respectul

Respectul se exprima prin faptul ca orice camaruta ai avea disponibila pentru cazare, aceasta trebuie sa fie una de bun-gust. Sa fie cosmetice hoteliere in fiecare camera, sa fie perdele luminoase, sa fie curatenie – ce daca suprafata camerei este mica? Parchetul sa nu scartaie, pentru ca oamenii vor sa se odihneasca daca se cazeaza la tine. Parchet, daca nu este mocheta.

Respectul inseamna un zambet venit chiar si din partea personalului obosit, o strangere calda de mana, un „Bine ati venit!” spus nu masinal, ci cu placerea de a primi oaspeti. „Facem asta ca sa va multumim pe dumneavoastra, traim din asta si ne place enorm ceea ce facem!” ar trebui sa spuna tot ceea ce se intampla din momentul in care turistul sau cel care se cazeaza intra pe usa pana cand elibereaza camera si iese pe usa (pana data viitoare, speri).

Cele mai citite:  Cosmeticele hoteliere lasa o impresie placuta oricarui turist care iti calca pragul

turisti la munte

Nu iti pacali clientii!

Nu de putine ori ai fost si tu turist, nu de putine ori ai vazut cum produsele de igiena erau de o calitate indoielnica, insa daca tu tii cont ca sapunul lichid asigurat de tine sa fie cremos, sa miroasa bine si sa spele bine, atunci ai un plus. In plus, trebuie ca dispenserul de sapun sa fie macar umplut pe jumatate, daca nu plin.

Cele mai citite:  Solutie de gestiune a resurselor unei companii, pentru decizii luate in timp real? Da!

Nu este frumos sa ii zambesti miseleste clientului in timp ce la receptie iti plateste, ca pe urma sa ajunga in camera si sa observe ca nu are cu ce sa faca un dus decent. In acel moment, clientul poate sa te imagineze pravalindu-te pe jos de ras, tu stiind dinainte ca el n-are conditii in camera.

Si alte produse hoteliere pot fi oferite de tine, chair daca ai un simplu apartament de bloc si il inchiriezi in regim hotelier. In regula, cladirea nu e cine stie ce, suprafata si configuratia apartamentului nu e cine stie ce, dar trebuie ca in interior, atmosfera sa semene cat se poate de mult cu cea dintr-un hotel apreciat.

turisti in romania

Investeste bani! Si daca nu ai, investeste chiar si putin in produse hoteliere de calitate si vezi care este efectul. Clientii tai vor fi incantati de respectul pe care il oferi acestora, si tocmai fiindca pari respectuos in gandire si in abordare, te vor recomanda si altora si vor reveni.

Cele mai citite:  Solutie de gestiune a resurselor unei companii, pentru decizii luate in timp real? Da!

Tehnici de vanzare

In vanzari, fidelizarea clientilor si obtinerea de recomandari sunt vitale pentru cresterea si consolidarea volumului de vanzare. La fel se intampla si in cazul tau: si tu vinzi, vinzi ospitalitate, nu vinzi un pat in care clienti tai sa doarma.

Vinzi ospitalitate si primesti respect, fidelitate si rcomandari. Acest lucru atrage si clienti care poate ca nu sunt bogati, dar din putinul lor sunt dispusi sa dea oricat, numai sa se poata caza undeva unde se simt foarte bine. „Gadila-i” putin pe oameni, te vor rasplati numaidecat!