Ce este antrenamentul CrossFit si ce avantaje prezinta intensitate mare.

By | December 10, 2015

CrossFit este un program de fitness, in sistem circuit, care are ca scop dezvoltarea puterii, musculaturii si imbunatatirea conditiei fizice avand la baza miscari functionale executate la intensitate mare.

Programele Cross Fit se bazeaza pe cele mai bune elemente dintr-o mare varietate de sporturi si metode de formare, pe care le combina intr-un antrenament prin care se dezvolta toate cele 10 domenii de fitness:

  • Cardiovascular / respirator / anduranta
  • Perseverenta
  • Forta
  • Flexibilitatea
  • Puterea
  • Viteza
  • Coordonarea
  • Agilitatea
  • Echilibrul
  • Precizia

CrossFit-ul creste nivelul de performanta in toate aceste domenii, fara a fi nevoie sa fie sacrificat unul pentru celalalt. Programul CrossFit implica miscari naturale variate imprumutate din gimnastica, haltere si atletism, efectuate la o intensitate ridicata. Acest tip de efort s-a dovedit a oferi cele mai bune rezultate si poate oferi cele mai bune solutii de antrenament, oriunde te-ai afla.

Ce exercitii faci la un antrenament de CrossFit?

Exercitiile variaza de la miscari de baza, cum ar fi flotari, genuflexiuni, tractiuni, fandari, alergare, sarituri, etc.- la miscarile foarte tehnice si cu grad de dificultate ridicat, cum ar fi “lift”-urile Olimpice si miscarile de gimnastica, care chiar iti vor pune la incercare capacitatile fizice, insa te vor si ajuta sa ti le imbunatatesti semnificativ. Aceste exercitii sunt complet naturale si veti descoperi ca le utilizati in mod regulat in miscarile zilnice, deci se poate spune ca acest antrenament este oarecum functional.

Acest lucru nu numai ca va ajuta sa va dezvoltati un fizic tonifiat armonios, dar totodata acesta va fi si sanatos. Toate exercitiile se pot (si vor) fi adapta(te) pentru a se potrivi nivelului actual de fitness la care va aflati. Toata lumea porneste de la ceea ce poate face deja… si apoi lucreaza progresand de acolo.

Exemple de antrenamente CrossFit

Exista mai multe tipuri de circuite de antrenamente CrossFit in functie de scopul tau: slabire, tonifiere sau dezvoltarea masei musculare.

Reducerea tesutului adipsos:

  • Burpees* 20 Repetari
  • Flotari* 10 Repetari
  • Genoflexiuni cu bratele ridicate* 50 Repetari

Tonifiere:

  • Tractiuni la bara fixa* 10 Repetari
  • Flotari* 20 Repetari
  • Fandari cu pasire* 20 de pasi
  • Abdomene* 30 de repetari

Cresterea masei musculare:

  • Impins din culcat cu bara – 70% 1RM.* 5 Repetari
  • Ramat din aplecat – 50% din 1 RM.* 8 repetari

Sursa

http://www.culturism.ro/vedete/ce-este-antrenamentul-crossfit-si-ce-avantaje-prezinta.html