Articol 50: Hidratarea pielii – 40 de sfaturi de ţinut minte

By | February 5, 2015

Pe timp de iarnă setea se instalează mai greu şi, în plus, efectele deshidratării sunt mai puternice decât ne imaginăm.

Frigul, vântul şi variaţiile mari de temperatură contribuie din plin la uscăciunea pielii întregului corp, dar mai ales a feţei şi mâinilor, cu toate consecinţele ei nedorite: riduri, pete, aspect tern, senzaţie de disconfort.

Pe lângă folosirea intensă a cremelor şi loţiunilor de corp, este esenţială şi hidratarea internă, ce iarna capătă alte valenţe. Iată 40 de sfaturi pentru ca organismul să fie perfect hidratat!

Hidratare internă

hidratarea pielii1. Iarna, consumă cât mai multe legume şi fructe proaspete. Dacă silueta îţi permite şi faci şi sport, poţi abuza chiar de citrice. Pe lângă un aport uriaş de vitamina C, esenţială pentru piele şi refacerea fibrelor de colagen, 1 kilogram de portocale poate înlocui 1 l de apă şi, în plus au vitamine, minerale şi fibre.

Cele mai citite:  Iata ce trebuie sa stii pentru a avea par sanatos, rezistent si stralucitor

2. Ţine mereu o sticlă proprie de apă la îndemână – pe birou, în maşină, la serviciu, pe noptieră şi chiar în club, din care poţi sorbi din când în când, chiar dacă nu îţi este sete. Ca să fii mai atrasă de sticluţă, strecoară înăuntru câteva feliuţe de lămâie, de lime sau portocală, pentru un gust mai bun.

3. Păstrează pe noptieră un pahar cu apă, astfel ca după trezire să îl poţi consuma integral. Este o metodă de stimulare a diurezei, eliminarea toxinelor, limitează pofta de mâncare şi îţi reduce şi nivelul stresului din organism.

4. Bea câte un pahar de apă eventual carbogazoasă, înainte de fiecare masă. Dioxidul de carbon poate ajuta la digestie. În plus, destinde stomacul, astfel că vei mânca mai puţin şi te vei simţi mai bine. Şi când ţi-e foame poţi bea ceva mai multă apă.

Cele mai citite:  Cerceii din argint - mister si senzualitate pentru purtatoare

5. Diluează sucurile de fructe, chiar dacă sunt naturale, cu puţină apă minerală carbogazoasă,într-un raport de 1/3 suc şi 2/3 apă. Îţi asiguri astfel o cură de antioxidanţi, consumul de sucuri naturale neîndulcite, cantitatea de apă pe care trebuie să o consumăm zilnic – toate sunt plusuri când vine vorba despre frumuseţea pielii, aspecte care să ne preocupe, indiferent de anotimp.

6. Reîntoarce-te la ceaiurile preferate, călduţe, aromate eventual cu zeamă de lămâie sau portocală de minimum 3 ori pe zi.

Cele mai citite:  Articol 28: Pantofi de dama in Vogue in 2015

7. Dacă nu ai reuşit să consumi toate bunătăţile din fructieră, pune apă la fiert şi obţine un compot delicios, fără să mai adaugi zahăr. În schimb, după ce ai stins focul, poţi strecura un baton de vanilie sau să presari puţină scorţisoară!

8. Chiar dacă în restul anului eşti adepta sushi şi miso soup, nu uita că în ţara noastră hidratarea tradiţională de iarnă se face de mii de ani prin ciorbe şi supe, care conţin pe lângă apă, proteine, fibre, minerale şi vitamine cu rol în hidratarea profundă.

9. Nu uita de laptele dulce, de laptele bătut sau iaurtul de băut. Pe lângă hidratare, poţi câştiga vitamine, calciu şi alte minerale, enzime, aminoacizi.